Biuro rachunkowe PROFINIKS Warszawa Białołęka dojazd do klienta kompleksowe usługi księgowe niskie ceny księgowość białołęka
Nawigacja
Strona Główna
Kontakt
Cennik usług
Artykuły (206)
News (412)
Praca w biurze rachunkowym
FAQ (118)
Forum (2)
Ciekawe linki (29)
Szukaj

Wymiana linków
Wymiana linkami
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 2
Nieaktywowany Użytkownik: 0
Najnowszy Użytkownik: dino
Panorama Firm
Made with GlitterPhoto.net
Witamy

Biuro rachunkowe ProFiniKs

Profesjonalne usługi finansowo - księgowe dla Twojej firmy




W biurze rachunkowym Profiniks kładziemy duży nacisk na to, aby nasze usługi były świadczone w sposób profesjonalny, a zarazem przyjazny dla klienta.

Zaufały nam zarówno osoby posiadające jednoosobowe działalności gospodarcze, jak i prowadzące pełną księgowość spółki kapitałowe.

Ofertę naszego biura adresujemy do osób, które chcą skoncentrować się na dynamicznym rozwoju swojej firmy, jednocześnie powierzając sprawy podatkowo-księgowe godnemu zaufania partnerowi.

Staramy się maksymalnie Państwa odciążyć, zapewniając kompleksowość obsługi księgowej, podatkowej i kadrowej.

Specjalizujemy się w obsłudze mikro-przedsiębiorców.



ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY - dane kontaktowe w zakładce "Kontakt".

Szczegółowa oferta znajduje się w zakładce "Cennik usług".



Świadczone usługi:

  • zakładanie działalności gospodarczej/spółki;
  • prowadzenie ksiąg rachunkowych (pełna księgowość) albo podatkowej księgi przychodów i rozchodów, a dla ryczałtowców - ewidencji przychodów;
  • prowadzenie ewidencji do celów podatku VAT;
  • rozliczanie w zakresie podatku dochodowego i VAT;
  • wypełnianie niezbędnych deklaracji podatkowych i sprawozdawczych, oraz dostarczenie ich do odpowiednich urzędów;
  • prowadzenie akt osobowych pracowników;
  • profesjonalna obsługa płac i rozliczeń z ZUS;
  • sporządzanie sprawozdań finansowych;
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych oraz ewidencji wyposażenia.


Dodatkowe atuty firmy:

Atrakcyjne ceny

Pomoc w szukaniu oszczędności rachunkowo-podatkowych

Kompleksowe usługi (księgowość, ZUS, VAT, CIT, PIT)

Przy długotrwałej współpracy, bezpłatna pomoc w założeniu firmy




Potwierdzeniem uprawnień jest wydany przez Ministra Finansów certyfikat uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.
Firma jest ubezpieczona od odpowiedzialności cywilnej.




Miejscowości i ulice zlokalizowane blisko biura rachunkowego: Marki, Ząbki, Zielonka, Legionowo, Kobyłka, Aleksandrów, Nieporęt, Radzymin, Marysin, Olesin, Michałów-Grabina, Rembelszczyzna, Kąty Węgierskie, Słupno, Lewandów, Ostródzka, Głębocka, Zdziarska, Kobiałka, Sieczna, Leona Berensona, Ruskowy Bród, Stanisława Chudoby, Skarbka z gór, Tadeusza Kościuszki, Płochocińska, Władysława Bandurskiego, Kroczewska, Wyszkowska, Białołęcka, Marywilska, Józefa Piłsudskiego, Fabryczna, Radzymińska, Jana Kazimierza, Strużańska.


Zmiany w prawie pracy 2019

Od 1 stycznia 2019 r. pracodawca będzie mógł prowadzić i przechowywać dokumentację pracowniczą (akta osobowe i dokumenty w sprawach związanych ze stosunkiem pracy) w wersji papierowej lub elektronicznej. Obie te formy będą równorzędne. Zmianę dokumentacji na elektroniczną będzie mógł uczynić w każdym czasie, bez względu na to, czy zatrudnił pracowników przed czy od 1 stycznia 2019 r.

Zasadniczo od 1 stycznia 2019 r. obowiązek archiwizacji dokumentacji pracowniczej zostanie skrócony z 50 do 10 lat. Okres ten ma być liczony od końca roku kalendarzowego, w którym doszło do rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku pracy. Początek liczenia tego terminu będzie zatem przypadał zawsze na 31 grudnia roku kalendarzowego, w którym doszło do zakończenia stosunku pracy.

Od 1 stycznia 2019 r. obowiązującą formą wypłaty wynagrodzenia za pracę przysługującego pracownikom będzie forma bezgotówkowa. Od tej daty pracodawcy mogą żądać od pracowników podania numeru rachunku płatniczego, na który zostanie dokonany przelew ich wynagrodzenia. Pracownicy nadal jednak będą mogli pobierać wynagrodzenie do rąk własnych. Pobieranie wynagrodzenia, zarówno w formie bezgotówkowej, jak i do rąk własnych, będzie wymagać od nich złożenia wniosku w postaci papierowej lub elektronicznej. Wypłata wynagrodzenia na konto nie będzie wymagała takiego wniosku. Wystarczy podanie numeru rachunku.

Zleceniobiorcy i przedsiębiorcy niezatrudniający pracowników ani zleceniobiorców od 1 stycznia 2017 r. mają prawo, podobnie jak pracownicy, do minimalnego wynagrodzenia, ale w postaci gwarancyjnej stawki za godzinę wykonania zlecenia/świadczenia usług (art. 1 pkt 1a-1b ustawy o minimalnym wynagrodzeniu za pracę). W 2019 r. stawka godzinowa przysługująca tym osobom nie będzie mogła być niższa od 14,70 zł brutto za godzinę pracy. Zatem będzie o 1 zł wyższa od stawki obowiązującej w 2018 r. (13,70 zł brutto).


michalsierpowski dnia grudzień 29 2018 11:14:16 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 13 Czytań · Drukuj
Zmiany w deklaracji VAT-7 i VAT-7K

Zgodnie z art. 20 ustawy o VAT zostaną wprowadzone uproszczenia w zakresie ubiegania się o zwrot kwoty podatku naliczonego VAT, które obejmą podatników dokonujących dostawy towarów lub świadczących usługi poza terytorium kraju i nie dokonujących sprzedaży opodatkowanej oraz nie dokonujących w okresie rozliczeniowym czynności opodatkowanych na terytorium kraju oraz czynności, o których mowa w art. 86 ust. 8 pkt 1 Ustawy. W przypadku tych podatników nie będzie konieczności ubiegania się o zwrot podatku VAT poprzez składanie odrębnego wniosku (VAT-ZZ).

Ponadto, zmiana wprowadza uproszczenie dla podatników ubiegających się o przyspieszenie zwrotu podatku VAT w terminie do 25 dni na podstawie art. 87 ust. 6 ustawy, zgodnie z którą nie mają oni obowiązku złożenia odrębnego wniosku o przyspieszenie zwrotu podatku (VAT-ZT).



michalsierpowski dnia grudzień 29 2018 11:07:27 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 14 Czytań · Drukuj
Samochód osobowy w działalności gospodarczej 2019 – zmiany w rozliczaniu kosztów

Zgodnie z nowymi przepisami dotyczącymi podatku dochodowego:

1. koszty eksploatacyjne dot. samochodów osobowych wprowadzonych do ewidencji środków trwałych, leasingowanych lub najmowanych będą księgowane w 75% (jeśli wykorzystywane są również do celów prywatnych);

2. leasing operacyjny - wszystkie raty będą rozliczane w 100% - do limitu 150 000 zł (w ratach nie powinny być uwzględniane opłaty eksploatacyjne, ponieważ wówczas koszty zostaną ograniczone do 75%);

3. najem - wszystkie raty księgowane są w 100% - do limitu 150 000 zł (nie trzeba prowadzić "kilometrówki");

4. amortyzacja wprowadzonych do działalności samochodów osobowych jeśli chodzi o odpisy - wszystkie księgowane są w 100% - do limitu 150 000 zł;

5. samochody osobowe prywatne (niewprowadzone do działalności) - rozliczanych jest tylko 20% kosztów eksploatacyjnych i nie trzeba prowadzić "kilometrówki".



michalsierpowski dnia grudzień 29 2018 10:59:10 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 16 Czytań · Drukuj
Nowe zasady sporządzania informacji PIT-8C

Od 1 stycznia 2019 r. płatnicy nie będą już wykazywali przychodów z innych źródeł w informacji PIT-8C. Będą to robili w specjalnie do tego wyodrębnionej nowej pozycji informacji PIT-11 (część F i G nowego wzoru tej informacji).

Od nowego roku informacja PIT-8C będzie przeznaczona do wykazywania w niej tylko i wyłącznie dochodów z kapitałów pieniężnych, o których mowa w art. 30b ust. 2 updof.

Nowe zasady sporządzania informacji PIT-8C mają mieć zastosowanie już do dochodów osiągniętych od 1 stycznia 2018 r.


michalsierpowski dnia grudzień 09 2018 19:50:49 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 24 Czytań · Drukuj
Informacje i deklaracje podatkowe tylko elektronicznie

Od 1 stycznia 2019 r. płatnicy podatku dochodowego od osób fizycznych (pracodawcy, zleceniodawcy) będą zobowiązani do przekazywania urzędowi skarbowemu informacji i deklaracji podatkowych wyłącznie w formie elektronicznej. Liczba osób, za które zostaną sporządzone ww. dokumenty, nie będzie już istotna dla obowiązku elektronicznego przekazywania ich organowi podatkowemu.

Przed zmianą przepisów zobowiązanie do przesyłania informacji i deklaracji spoczywało na płatnikach sporządzających wskazaną dokumentację za nie więcej niż 5 podatników.

Ponadto, uległ skróceniu o 1 miesiąc (do 31 stycznia następnego roku) termin na przekazanie urzędowi skarbowemu informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1/IFT-1R za 2018 r. Podatnicy nadal powinni otrzymać je do końca lutego po roku podatkowym.


michalsierpowski dnia grudzień 09 2018 19:37:26 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 24 Czytań · Drukuj
Wysyłanie plików JPK tylko za pomocą podpisu elektronicznego lub profilu zaufanego

Zgodnie z przepisami, od roku 2019, nie będzie możliwe wysyłanie plików JPK bez elektronicznego podpisu lub bez profilu zaufanego. Ostatnim plikiem, jaki będzie można wysłać tylko przy użyciu jedynie swoich danych, będzie JPK za miesiąc listopad.

Zgodnie z zapowiedzią ministerstwa dotyczącą scalenia pliku JPK z deklaracją VAT-7, prawdopodobnie już od lipca 2019 roku te dwa oddzielne dokumenty zostaną połączone w jeden plik. Od tego momentu zatem zniknie również możliwość uproszczonego podpisywania deklaracji VAT-7.



michalsierpowski dnia grudzień 09 2018 19:03:26 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 24 Czytań · Drukuj
Mechanizm podzielonej płatności - Split Payment

W MPP płatność za nabyty towar lub usługę jest dokonywana w taki sposób, że zapłata całości lub części kwoty odpowiadającej wartości sprzedaży netto wynikającej z faktury jest płacona przez nabywcę na rachunek rozliczeniowy/rachunek dostawcy lub jest rozliczana w inny sposób. Zapłata odpowiadająca kwocie VAT (w całości lub w części) jest płacona na specjalny rachunek bankowy dostawcy - rachunek VAT.

Od 1 lipca 2018 r. stosowanie mechanizmu podzielonej płatności jest dobrowolne. Przyznanie inicjatywy co do wyboru stosowania mechanizmu podzielonej płatności nabywcy nie oznacza jednak, że sprzedawca nie może zastrzec w umowie, iż nie chce stosować takiej formy rozliczeń. Kontrahenci mają w tym zakresie swobodę, wynikającą z zasady swobody umów i sami decydują, w jaki sposób dokonują rozliczeń przeprowadzanych transakcji.
Nabywca decyduje, którą fakturę zapłaci z zastosowaniem MPP, w jakiej części oraz wobec którego dostawcy.


michalsierpowski dnia grudzień 09 2018 13:56:03 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 23 Czytań · Drukuj
Mały podatnik w roku 2019 – metoda kasowa VAT i rozliczenie kwartalne VAT

Zgodnie z przepisami, w roku 2019 mały podatnik to:

1) podatnik, u którego wartość sprzedaży (wraz z podatkiem) nie przekroczyła w 2018 r. kwoty 5 135 000 zł (1 200 000 euro x 4,2795 zł; wynik obliczenia zaokrąglony do 1000 zł), o statusie małego podatnika w 2019 roku zadecyduje kurs euro z 1 października 2018 r., który wynosi 4,2795 zł. Tylko mały podatnik może rozliczać się kwartalnie lub kasowo.

2) podatnik prowadzący przedsiębiorstwo maklerskie, zarządzający funduszami inwestycyjnymi, zarządzający alternatywnymi funduszami inwestycyjnymi, będący agentem, zleceniobiorcą lub inną osobą świadczącą usługi o podobnym charakterze, z wyjątkiem komisu - jeżeli kwota prowizji lub innych postaci wynagrodzenia za wykonane usługi (wraz z podatkiem) nie przekroczyła w 2018 r. 193 000 zł (45 000 euro x 4,2795 zł; wynik obliczenia zaokrąglony do 1000 zł).



michalsierpowski dnia grudzień 09 2018 13:36:03 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 26 Czytań · Drukuj
Rejestr przechowawców - zgłoszenie do końca roku 2018

Tylko dwa miesiące zostały przedsiębiorcom na uzyskanie wpisu do rejestru przechowawców akt osobowych i płacowych - przypomina Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wynika to z nowelizacji ustawy o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją. Przepisy zakładają m.in. skrócenie okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej i płacowej pracowników z 50 do 10 lat, dzięki przekazaniu do ZUS odpowiednich informacji. Stanowić one będą podstawę do wyliczenia przez Zakład świadczeń emerytalnych i rentowych dla takich osób.

Rozwiązanie takie ma spowodować, że pracownik, przechodząc na emeryturę, nie będzie musiał sam zbierać odpowiednich informacji. Będzie można skorzystać z tego, co pracodawca przekazał do ZUS, bądź odebrać od pracodawcy dokumentację po upływie 10 lat.

ZUS przypomina, że zgodnie z ustawą każdy, kto prowadzi działalność związaną z przechowywaniem dokumentacji kadrowo-płacowej firm, musi być wpisany do rejestru przechowawców, który prowadzą marszałkowie województw.
Przedsiębiorca, który nie zdąży zdobyć uprawnień przed 31 grudnia 2018 roku, będzie musiał zakończyć działalność przechowalniczą, a dokumentację przekazać do firmy, która takie uprawnienia posiada. Od stycznia 2019 r. za przechowywanie dokumentów pracowniczych bez wymaganych uprawnień może grozić kara nawet do 100 tysięcy złotych.



michalsierpowski dnia listopad 24 2018 09:26:59 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 35 Czytań · Drukuj
PIT-37/PIT-38 sporządzony przez urząd skarbowy

Sejm uchwalił zmiany w ustawie o PIT. Już od przyszłego roku osoby nie prowadzący działalności gospodarczej nie będą musiały wypełniać i składać rocznych deklaracji podatkowych.

Zgodnie z nowymi przepisami, Krajowa Administracja Skarbowa wypełni roczne zeznanie podatkowe dla każdego podatnika PIT, bazując na informacjach uzyskanych z szeregu państwowych baz danych. W zeznaniu takim automatycznie uwzględnione zostaną więc nie tylko dochody podatnika czy zapłacone w ciągu roku zaliczki, ale również informacje uzyskane z systemu ZUS (wysokość odliczanych składek) czy systemu PESEL (wysokość ulgi na dzieci).

Każda osoba będzie jednak mogła samodzielnie zdecydować, czy chce skorzystać z tak przygotowanego zeznania, czy też samodzielnie wypełnić nową deklarację.

Nowe przepisy zaczną obowiązywać już od stycznia 2019 roku i będą miały zastosowanie już do dochodów osiągniętych w 2018 roku. Automatyczne rozliczenia za 2018 rok będą dostępne dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, czyli dla podatników rozliczających się na formularzach PIT-37 i PIT-38.



michalsierpowski dnia listopad 04 2018 11:19:33 Czytaj więcej · 0 Komentarzy · 43 Czytań · Drukuj
Wynagrodzenie małżonka i dzieci będzie kosztem przedsiębiorcy

Zgodnie z projektem ustawy o uproszeniach dla przedsiębiorców, począwszy od 1 stycznia 2019 r. zostanie zniesiony zakaz zaliczenia do kosztów firmy wynagrodzenia wypłaconego żonie lub małoletnim dzieciom przedsiębiorcy. Zmieniony przepis utrzyma co prawda zakaz zaliczania w koszty pracy własnej przedsiębiorcy i członków jego rodziny, lecz jednocześnie wprowadza zastrzeżenie, iż: "kosztem uzyskania przychodów jest jednak wynagrodzenie małżonka podatnika i małoletnich dzieci podatnika."

Oznacza to, że już od Nowego Roku każdy przedsiębiorca będzie mógł zatrudnić żonę, męża lub niepełnoletnie dziecko na takich samych zasadach podatkowych, na jakich zatrudnia osoby spoza rodziny. Każdy przedsiębiorca zatrudniający w firmie dzieci lub małżonka uzyska bowiem możliwość zaliczenia w koszty nie tylko składek ZUS zapłaconych za te osoby, ale również pełnych kwot wydatkowanych na wynagrodzenia dla członków najbliższej rodziny.


michalsierpowski dnia listopad 04 2018 10:24:20 Czytaj więcej · 0 Komentarzy · 41 Czytań · Drukuj
Strona 1 z 40 1 2 3 4 > >>
Orły Rachunkowości
Made with GlitterPhoto.net
Certyfikat RODO
Made with GlitterPhoto.net
Rzetelna Firma
Made with GlitterPhoto.net
Certyfikat Profiniks
GlitterPhoto
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Brak postów.
Projekty Finanse i Księgowość PROFINIKS Michał Sierpowski

ul. Kąty Grodziskie 111/8D, 03-289 Warszawa (Białołęka)

tel: 604-109-906; (22) 675-12-95

profiniks@gmail.com


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie