Biuro rachunkowe PROFINIKS Warszawa Białołęka dojazd do klienta kompleksowe usługi księgowe niskie ceny księgowość białołęka
Nawigacja
Strona Główna
Kontakt
Cennik usług
Artykuły (198)
News (398)
Ekipa Profiniks
Praca w biurze rachunkowym
FAQ (118)
Forum (2)
Ciekawe linki (29)
Szukaj

Wymiana linków
Wymiana linkami
Online
Gości Online: 1
Brak Użytkowników Online

Zarejestrowanch Uzytkowników: 413
Najnowszy Użytkownik: rrvwyjeybc
Wysoka jakość usług
Made with GlitterPhoto.net
Panorama Firm

Jesteśmy także na:

Panorama Firm – Odkrywaj blisko. Szukaj lokalnie.
Korekta VAT naliczonego w roku 2017

Podatek VAT naliczony można korygować "in minus" lub "in plus". Faktura korygująca musi zostać zatwierdzona i odesłana.

Korekta „in minus”

Zgodnie z art. 86 usta. 19a ustawy o VAT, faktura powoduje konieczność zmniejszenia kwoty VAT naliczonego w rozliczeniu za okres, w którym faktura została otrzymana.

Jeżeli podatnik nie odliczył VAT naliczonego, dokonuje tego odliczenia za okres w którym odliczy VAT z faktury pierwotnej.

Korekta „in plus”

Nabywca ma prawo do odliczenia VAT z faktury na zasadach ogólnych generalnie najwcześniej w rozliczeniu za miesiąc otrzymania korekty.

W trakcie roku faktura korygująca powinna zasadniczo korygować koszty tego miesiąca w którym wydatek został uwzględniony w kosztach. Jeżeli miesiąc został już zamknięty można uwzględnić ją na bieżąco tj. w miesiącu jej otrzymania.



michalsierpowski dnia maj 07 2017 11:48:17 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 59 Czytań · Drukuj
Nowe uproszczone formularze ZUS

Wszystko wskazuje na to, że tym razem nie skończy się jedynie na zapowiedziach. Nowe druki zostały już bowiem zaprojektowane, a nawet... wdrożone. Póki co, testy nowych formularzy odbywają się w trzech oddziałach, ale ZUS zapowiada, że już wkrótce będą dostępne w całej Polsce.

Nowe formularze są krótsze. W nowych drukach zmniejszono liczbę stron i zredukowano ilość wymaganych do wpisania danych. Zmniejszono również ilość samych formularzy. Na bazie dotychczasowych 60 formularzy stworzono bowiem 40 nowych druków.

Nowe formularze zamieszczane są sukcesywnie na stronie ZUS: Link.


michalsierpowski dnia maj 03 2017 10:58:39 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 52 Czytań · Drukuj
Ograniczenie kwartalnego rozliczania podatku VAT

Według ogólnych przepisów kwartalna metoda rozliczeń VAT jest stosowana przez małych podatników, a więc podatników, u których wartość sprzedaży nie przekroczyła w poprzednim roku podatkowym wyrażonej w złotych kwoty odpowiadającej równowartości 1 200 000 euro (w 2017 r. jest to kwota 5.157.000 zł.).

Zgodnie z nowymi przepisami, wprowadzonymi 1 stycznia 2017 r., następujący podatnicy nie będą mogli skorzystać z kwartalnego rozliczania podatku VAT, pomimo bycia małym podatnikiem:

1) podatnicy nowo zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni (rozpoczynających wykonywanie czynności opodatkowanych) – przez okres 12 miesięcy począwszy od miesiąca, w którym dokonana została rejestracja na potrzeby podatku VAT. Zasada ta znajdzie zastosowanie do podatników, którzy zostali zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni po dniu 30 września 2016 r. za okresy miesięczne przypadające po dniu 31 grudnia 2016 r., a więc prawo działa wstecz dla tych firm;



michalsierpowski dnia maj 03 2017 10:50:53 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 45 Czytań · Drukuj
Nowa struktura US od 1 marca 2017

1 marca 2017 r. weszła w życie ustawa o Krajowej Administracji Skarbowej. Nowa struktura pozwoli lepiej zarządzać skarbówką, ma też poprawić efektywność kontroli podatkowych. Ustawa podważa dwuinstancyjność, bo odwołanie od decyzji naczelnika urzędu celno-skarbowego będzie składać się do tego samego organu.

Kompetencje urzędów skarbowych, celnych i urzędów kontroli skarbowej zostają zebrane w jednej ustawie, choć same procedury kontrolne pozostają raczej niezmienione.

Zmiana struktury skarbówki dla podatników będzie praktycznie nieodczuwalna. W większości przypadków wciąż będą rozliczać się z urzędami skarbowymi. Jedna z istotnych zmian dotyczy odwoływania się od decyzji wydanych przez naczelników urzędów skarbowych. Teraz – w trybie odwołania – formalnie odwołanie ponownie trafi do tego samego organu. Zdaniem ekspertów to wątpliwe konstytucyjnie rozwiązanie, bo narusza dwuinstancyjność postępowania.



michalsierpowski dnia marzec 19 2017 19:45:19 Czytaj więcej · 2 Komentarzy · 69 Czytań · Drukuj
Klasyfikacja środków trwałych 2017.

W Dzienniku Ustaw z dn. 18.11.2016 r. pod poz. 1864 opublikowano rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3.10.2016 r. w sprawie Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT). W załączniku zawarto nową „KŚT 2016".

Wprowadzone zmiany dotyczą nowego sposobu klasyfikacji oraz nazewnictwa grup, podgrup i rodzajów, w tym grupy 0, 4 oraz 6.

Rozporządzenie weszło w życie z dniem 1 stycznia 2017 r., ale w sprawach podatkowych (CIT i PIT), ewidencji i sprawozdań, przekazywania danych do 31 grudnia 2017 r. stosuje się dotychczasowe zasady.

michalsierpowski dnia marzec 19 2017 19:40:20 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 66 Czytań · Drukuj
Opłata produktowa

W związku z nowelizacją przepisów o ochronie środowiska, wszyscy przedsiębiorcy którzy produkują/przepakowują i wprowadzają produkt pod własną nazwą lub z logiem na opakowaniu są zobowiązaniu do poinformowania o tym fakcie Urząd Marszałkowski oraz do 31 marca każdego roku, opłacić podatek od ilości opakowań wprowadzonych do obiegu w poprzednim roku kalendarzowym. Więcej informacji można uzyskać w Urzędzie Marszałkowskim.


michalsierpowski dnia marzec 19 2017 19:35:31 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 65 Czytań · Drukuj
W 2017 roku CIT 15%

Od 1 stycznia 2017 r. tzw. mały podatnik i podatnik rozpoczynający prowadzenie działalności gospodarczej będą mogli skorzystać z obniżonej, 15-proc. stawki podatku dochodowego od osób prawnych.

Nowelizacja bez wątpienia odciąży przedsiębiorców, jednak zgodnie z wolą ustawodawcy, nie każdy będzie uprawniony do skorzystania z jej dobrodziejstw.

Ustawa zmieniająca wskazuje krąg podmiotów uprawnionych do skorzystania z 15-proc. stawki CIT, ograniczając go do:

- przedsiębiorców posiadających status tzw. małego podatnika CIT oraz
- podatników CIT rozpoczynających dopiero działalność gospodarczą.


michalsierpowski dnia luty 27 2017 22:38:46 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 97 Czytań · Drukuj
25-termin zwrotu VAT - ograniczenia w roku 2017

W ślad za nowelizacją ustawy o VAT, począwszy od 2017 roku procedura zwrotu podatku VAT w terminie 25 dni będzie bardzo ograniczona i będzie możliwa jedynie w sytuacji gdy:

– wynikające z faktur należności zostaną zapłacone za pomocą rachunku bankowego podatnika lub rachunku podatnika w spółdzielczej kasie oszczędnościowo-kredytowej (SKOK), a podatnik przedstawi dokumenty potwierdzające zapłatę;

– całkowita kwota należności wynikających z pozostałych faktur nie przekracza 15 tys. zł;

– dany podatnik przez kolejne dwa poprzednie lata był zarejestrowany jako podatnik VAT czynny, składał deklaracje i w terminie rozliczał podatki.


michalsierpowski dnia luty 26 2017 18:31:24 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 88 Czytań · Drukuj
Artykuły spożywcze kosztem uzyskania przychodu

W interpretacji Ministra Finansów (takie samo stanowisko prezentują obecnie organy podatkowe) art.16 ust.1 pkt 28 ustawy o PDOP mówi, że wydatki na nabycie napojów, drobnych przekąsek i posiłków (catering) spożywanych w trakcie spotkań z kontrahentami w siedzibie spółki oraz produktów spożywczych udostępnianych w formie poczęstunku np uczestnikom targów na stoisku firmowym powinny być zaliczane do kosztów uzyskania przychodów. Jest to działanie o charakterze marketingowym mające na celu zwiększenie atrakcyjności i przyciągnięcie potencjalnych klientów.

Reasumując, są to działania mające związek z prowadzoną działalnością gospodarczą, ukierunkowane (pośrednio) na osiągnięcie przychodów.


michalsierpowski dnia luty 26 2017 18:13:28 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 88 Czytań · Drukuj
Kserokopie i skany dokumentów w roku 2017

Zgodnie z przyjętą praktyką, podstawą ujęcia wydatku w kosztach uzyskania przychodów jest dokument, który może zostać uznany za dowód księgowy na gruncie przepisów o rachunkowości i przepisów podatkowych. Interpretując art. 180 $ 1 Ordynacji podatkowej jako dowód należy dopuścić wszystko, co może przyczynić się do wyjaśnienia sprawy, a nie jest sprzeczne z prawem.

Uznanie kserokopii (skanów, faksów) za dowody stanowiące podstawę ujęcia wydatków w księgach rachunkowych pozwala na zaliczenie tych wydatków do kosztów uzyskania przychodów.



michalsierpowski dnia luty 26 2017 16:58:25 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 65 Czytań · Drukuj
Ograniczenia w kwartalnym rozliczaniu podatku VAT

Począwszy od rozliczenia za styczeń 2017 r., prawo do rozliczenia kwartalnego VAT będą mieli tylko mali podatnicy.

Niestety nie są to wszystkie ograniczenia. Zgodnie z art. 99 ust. 3a Ustawy o VAT, nie rozliczą się kwartalnie z VAT:

- mali podatnicy nowo-powstali (12 m-cy od momentu rejestracji w urzędzie skarbowym),

- podatnicy, którzy dokonali w danym kwartale lub w poprzedzających go 4 kwartałach dostawy towarów tzw wrażliwych (zał. nr 13 do ustawy o VAT).


michalsierpowski dnia luty 25 2017 20:33:17 Czytaj więcej · 1 Komentarzy · 64 Czytań · Drukuj
Strona 2 z 37 < 1 2 3 4 5 > >>
Rzetelna Firma
Made with GlitterPhoto.net
Certyfikat Profiniks
GlitterPhoto
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Shoutbox
Tylko zalogowani mogą dodawać posty w shoutboksie.

Brak postów.
Projekty Finanse i Księgowość PROFINIKS Michał Sierpowski

ul. Kąty Grodziskie 111/8D, 03-289 Warszawa (Białołęka)

tel: 604-109-906; (22) 675-12-95

profiniks@gmail.com


Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie